11 Mayıs 2016 Çarşamba

Siyah fasulye salatası





 Markette siyah fasulyeleri görünce deneme amaçlı almıştım. Geçen hafta arkadaşlarımın geleceği gün haşlayıp salatasını yapmaya karar verdim. Oldukça lezzetli bir salata oldu. Farklı salata tarifleri denemek isteyenlerin yapabileceği bir lezzet. Siyah fasulye bulamayanlar aynı tarifi barbunya, kuru börülce veya beyaz kuru fasulye ile de deneyebilirler. Ben salatalıkları doğramak yerine ince kesip kurabiye kalıbıyla şekil verdim. Bu tür salatalara havuç ilavesinin de yakışacağını düşünüyorum. Yazın kuruttuğum domatesler ve közlediğim biberler salatalarda hem görsel olarak hem de lezzet olarak imdadıma yetişiyor.kurutulmuş domatesleri ise beş dakika kadar suyun içerisinde bekletip daha sonra doğrayarak kullanıyorum.



 Malzemeler:
  • 2 su bardağı siyah fasulye
  • Yarım demet dereotu
  • Yarım demet nane
  • Yarım demet maydanoz
  • 4-5 dal marul
  • Yarım su bardağı kurutulmuş domates
  • Yarım su bardağı haşlanmış mısır
  • Yarım su bardağı közlenmiş kırmızıbiber
  • 2 adet salatalık
  • 1 adet limon suyu
  • Sirke
  • Tuz

Hazırlanması:

  • Fasulyeleri akşamdan suya ıslatıp sabah haşlayın ve suyunu süzün.
  •  Derin bir karıştırma kabına fasulyeleri alıp içerisine doğranmış nane, dereotu, maydanoz, marul ilave edin.
  • Doğranmış domatesleri, mısırları, limon suyu, közlenmiş biber sirke, salatalık ve tuzunu da ilave edip karıştırın.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats