29 Şubat 2016 Pazartesi

İki renkli muhallebi (portakallı & sade muhallebi)




Aslında bildiğiniz ve çok sık yaptığınıza emin olduğum bir tarif. Tarifi bu kadar şık hale getiren ise üzerine hazırladığınız farklı renkteki bir sos ve muhallebiyi bardağı hafif yan tutarak doldurmanız. Şekil konusunda yardımcı olması için yapım aşamaları ile fotoğraflamaya çalıştım. Neredeyse son bir yıldır bloğa çok fazla yazamayınca giriş bölümleri de haliyle kısa oluyor. Bunlara da bloğa ısınma çabaları diyelim o vakit! Hayırlı, bereketli bir hafta olsun inşallah…




Not: portakallı kısım için 2 su bardağı portakal suyu ve 1 su bardağı su kullandım. Portakal suyunu kendim sıktım. Renginin daha sarı olması için yarım çay kaşığı zerdeçal kullandım, siz kullanmayabilirsiniz. Portakal suyu yerine istediğiniz herhangi bir meyve suyunu kullanabilir ya da kakaolu yapabilirsiniz.


Malzemeler:
Sade muhallebi için;

  • 6 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 5 yemek kaşığı un
  • 4 yemek kaşığı şeker

Sütü bir tencereye alıp içerisine un, nişasta ve şekeri ilave edip karıştırın. Ocağın altını yakıp orta ateşte sürekli karıştırarak muhallebi pişirin. Ocağı kapatıp mikserle 3-5 dakika kadar çırpın.

Portakallı muhallebi için;
  • 3 su bardağı portakal suyu
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • Yarım çay kaşığı zerdeçal (kullanmayabilirsiniz)     


Portakal suyunu bir tencereye alın. İçerisine nişasta, şeker ve zerdeçal ilave edip sürekli karıştırarak pişirin. 

Hazırlanması:
  • Hazırlayıp mikserle çırptığınız sade muhallebiyi hafif eğik tuttuğunuz bardaklara paylaştırın.
  • Bardaklarınızı fotoğraftaki gibi hafif eğimli olacak şekilde havlunun üzerine yerleştirin.
  • Bardakları bu şekilde muhallebi soğuyana kadar bekletin.
  • Bardakları düz olarak tutup hazırladığınız portakallı muhallebi ile doldurun.
  •  Bir süre dinlendirdikten sonra buzdolabında soğutup servis edin.





6 yorum:

  1. Elinize sağlık sunumunuz çok şık olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Bu tarife bayıldım ya, gerçekten bende bir yazar olarak çok hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
  3. Çok leziz görünüyor :)

    YanıtlaSil
  4. Emeğinize sağlık denedim nefis oldu çok teşekkür ederim sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. iki renkli muhallebi tarifini bu akşam evde deneyeyim diyorum. Fotoğrafları çok güzel eminim tadı da harikadır.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats