15 Nisan 2012 Pazar

Greyfurt Reçeli



Okulların yarıyıl tatiline girdiği haftaydı sanırım büyük kızımı da pazara götürmüştüm. Greyfurtlardan “meyve suyu yapar mısın” deyince içeceğinden pek umutlu olamasam da aldım (daha önce ki yıllarda da heveslenmiş ama içememişti) ve tahmin ettiğim gibi greyfurtların bir kısmı zoraki tüketildi ama bir kısmı da bana kaldı. Nasıl değerlendireyim derken aklıma yıllar önce yengemin Turgutreis’den gönderdiği turunç reçeli geldi. Zira rengi ve lezzeti hala aklımdadır. Kısa bir araştırma yapıp sevgili Rumma’nın burada paylaştığı tarifini denedim. Sonuç mu? Çok fazla reçel sevmeyen eşimden bile tam not aldı desem yeterli olur sanırım. Bir kaç gün bekletme süresini atlattıktan sonra harika renkte ve lezzette reçeliniz oluyor. Bir de çok sulu bir reçel beklemeyin, şekerleme ve tatlı niyetine bile tüketebileceğiniz bir lezzete sahip. Benim kullandığım greyfurtların bir kısmının açık bir rengi vardı. Piştikten sonra bunlar kendisini hem görüntü hem de lezzet olarak belli ettiler, sizler buna dikkat ederseniz sorun yaşamazsınız. Bulabilirsem bu hafta tekrar yapacağım inşallah, belki sizde denemek istersiniz. >>>>>>>>>>


Karışık meyve suyu tarifi için tıklayın...

Malzemeler:

  • 2 adet greyfurt (kabuğu etli olanları tercih edin)
  • 2 su bardağı şeker
  • 2 su bardağı su
  • Yarım limon suyu
Hazırlanması:





  • Greyfurtların dış yüzeylerini (kabuklarını) rendenin ince tarafı ile rendeleyin.(2. fotoğraf - limon ya da portakal kabuğu gibi çok fazla rendelenmiyor acısının gitmesi için rendeye sürtmeniz yeterli)
  • Kalan kısımları bıçakla portakal dilimler gibi istediğiniz büyüklükte dilimlere (3.fotoğraf ,4–5 dilime ayırabilirsiniz) ayırın.
  • Reçelimiz için sadece kalan kabuklu yumuşak kısımları kullanıyoruz etli iç kısımlarını kullanmıyoruz.(4-5.fotoğraf)
  • Reçelinizin şeklinin farklı ve güzel olmasını istiyorsanız bir adet kalın iğne ve beyaz renkli bir ip kullanmanız gerekli. Ben temiz bir yorgan iğnesi ve ipi kullandım.
  • Kestiğiniz greyfurt dilimlerini rulo yapıp ipe sırayla dizin.(6. fotoğraf)
  • Kabukları ipe dizerken birbirine iyice sıkıştırın ve dizme işlemi bitince ipin iki ucunu birbirine bağlayın ki şekilleri bozulmasın.(7. fotoğraf)
  • Meyvelerin acısından iyice kurtulmak için greyfurt kabuklarını suyun içerisinde bekletmemiz gerekiyor. İpe dizdiğimiz kabukları genişçe bir tencerenin içerisine alın.
  • Üzerini geçecek kadar su ilave edip günde birkaç defa suyunu değiştirin.
  • Bu şekilde suyunu değiştirerek 4 gün bekletin.(8. fotoğraf)
(greyfurtların ilk çıktığı zamanlar yapacaksanız 3–4 gün suyunu değiştirerek bekletmek yeterli oluyor ama şubat- mart gibi yapacaksanız 1 hafta kadar bekletmenizi tavsiye ederim. Ben ilk yaptığımda ocak ayında yapmıştım ve 3 gün bekletip 1 defa kaynatmıştım, hiç acılık kalmamıştı. İkincisini ise mart ayında yaptım ve 4 gün beklettiğim halde acısı çıkmamıştı )
  • 4. günün sonunda tekrar üzerini geçecek kadar su ilave edip kabukları 5 dakika kadar haşlayın ve ocaktan alıp suyunu dökün.
(ben ilk yaptığımda yukarıda yazdığım gibi hiç sorun yaşamadım ama ikinci yaptığımda kaynattıktan sonra tadına baktığımda çok acı olduğunu gördüm. Yüzümün aldığı ifadeyi tahmin edebilirsiniz sanırım. Daha sonra birkaç defa daha (bir taşım) kaynattım ama bir türlü acılık gitmedi, kaç günlük emeğimi de ziyan etmek istemedim. Besmele çekip, son bir deneme daha yapmaya karar verdim. Greyfurtları güzelce yıkayıp hafifçe sıkarak suyunu süzdüm. Üzerini geçecek kadar su ilave edip bir taşım (1 dakika kadar) kaynattım ve tekrar hafifçe sıkarak suyunu süzdüm. Tadına baktım. Sonuç mu? Tam olarak 5. defa kaynattıktan sonra acılık tamamen gitmişti. Artık reçelimi gönül rahatlığıyla yapabilirdim:::))))
  • Ayrı bir tencerede şeker ve su ile şerbeti hazırlayın.
  • İpi keserek greyfurt kabuklarını dikkatlice ipten çıkarın.
(ben ikinci yaptığımda kabukları ipten çıkardıktan sonra tencereye dizdim. (9. fotoğraf) Üzerine su ve şekeri ilave edip kaynattım. Kaynadıktan sonra 15–30 dakika arasında kaynattım ve limon suyunu ilave edip 5 dakika daha kaynattım.)
  • Kaynayan şerbete çıkardığınız kabukları (suyunu hafifçe sıkarak) ilave edin.
  • 15 dakika kadar kaynatın.
  • Limon suyunu ekleyip 5 dakika daha bekletip ocağın altını kapatın.
  • Tencerenin kapağını kapatıp soğumaya bırakın.
  • İstediğiniz şekillerde kesip servis edin. Ya da kestikten sonra cam bir kavanoza koyup üzerine tencerede ki kalan şerbeti de dökün ve ağzı kapalı olarak serin bir yerde bekletin. Ben ağzı kapalı cam bir kavanozda buzdolabının en alt rafında bekletiyorum.

Son bir not; ben ilk yaptığımda tarife birebir uydum ve hiçbir sorun yaşamadım, çok lezzetli bir reçelim oldu. Ama ikinci yaptığımda yukarıda yazdığım gibi aksilikler yaşadım. Bunun nedeni sanırım greyfurtların son zamanlarında yapmış olmamdı. İlk çıktığında değil de sonraki dönemlerinde yapacaksanız en az bir hafta suyunu değiştirerek bekletmenizi ve tadını kontrol edip birkaç taşım kaynatıp acılığı gittikten sonra reçel yapmanızı tavsiye ederim yoksa buruk bir reçeliniz olur. Reçelinizin parlak olmasını isterseniz en son limon suyu ile birlikte 1 çay kaşığı kadar tereyağı ekleyebilirsiniz. Sonra ki yaptığımda 5 adet greyfurt için 4 su bardağı şeker,5 su bardağı su kullandım. Siz damak zevkinize göre şeker miktarını bire bir ölçü kullanabilirsiniz.

5 yorum:

  1. Greyfurtla benim de pek aram yok. Bizde babam çok sever.Portakalla karıştırınca daha içilebilir oluyor.

    Reçel de kaymakla güzel olur ama:) Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Hiç yapmamıştım bu reçeli, çok güzel tarif etmişsiniz.Önümüzdeki kış deneyeceğim.Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. İlginç bir reçel olmuş. Denemek lazım. Ellerinize sağlık, Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Çok emek vererek detay detay yazmışsınız. Şimdi yapacağım ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Çok detay detay yazmışsınız teşekkürler. Şimdi yapmaya başlıyorum

    YanıtlaSil

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin

View My Stats